Виховання дітей у сім'ї

виховання дітей у сім'ї


Починається виховання дітей у сім'ї. І від нього залежить те, як дитина надалі буде вести себе у дитячому садку, і в школі. Виховання дитини починається з самого його народження. В першу чергу батькам слід звернути увагу на свої відносини один з одним. Якщо між мамою і татом не виникає конфлікт, то дитина росте більш спокійним і врівноваженим. Також велике значення має вибір методики виховання. Дуже важливо, щоб спосіб виховання мами збігався або хоча б не суперечив татовій методикою. Якщо у батьків різні підходи до виховання, то дитина не знає що йому робити і як реагувати, і кого слухати. В результаті у нього може розвинутися лукавство, і з'явиться нервові зриви, і роздратування. Тому батькам в першу чергу необхідно домовитися один з одним, як саме вони будуть виховувати малюка. Можна навіть розглянути різні можливі ситуації, і придумати як вони будуть надходити.

Виховання дітей в сім'ї


виховання дітей у сім'ї

Дуже часто батьки вибирають методику виховання, в залежності від своєї системи цінностей, а також соціальної та педагогічної культури. Найважливішим аспектом у вихованні в сім'ї, є створення приємної і комфортної атмосфери для малюка. Фахівці рекомендують не висловлювати ніяких негативних емоцій у присутності дитини. Також батькам слід визначитися, що вони хочуть в першу чергу розвинути в дитині слухняність і покірність або самостійне мислення і прояв ініціативи.

Є кілька методик виховання дітей в сім'ї:

1. Виховання через пояснення, навіювання, поради та особистий приклад. Такі методи переконання більш ефективні після 5-7 років.
2. Заохочення будь-яких позитивних вчинків через похвалу, подарунки.
3. Покарання через позбавлення дитини, будь-яких задоволень. Тілесні покарання або оголошення бойкоту. Ці методи загрожують цілим рядом негативних наслідків для психіки дитини, які в подальшому можуть зіпсувати йому все життя.

Проблеми виховання дітей в сім'ї:

1. Дуже часто, особливо в багатих сім'ях матеріальні цінності ставляться вище духовних. У результаті дитина може вирости черствим і прагматичною людиною, для якого особисті цілі вище інших людей.
2. Наявність психологічних проблем у батьків, а також їх бездуховність, зводить нанівець будь-які спроби виховання малюка.
3. Коли батьки вдаються до таких крайнощів, як авторитаризм, деспотизм, гіперопіка або безкарність, то не до чого хорошого це не призведе.
4. Напружена атмосфера в сім'ї
5. Постійні фізичні покарання і психологічний тиск травмує дитину.

Від того, який метод виховання виберуть батьки залежить те, якою людиною від стане в майбутньому. Коли дитина стає підлітком, то батьки дуже часто намагаються виховувати і вчити як правильно чинити. Але то буде дитина слухати своїх батьків у 15 років залежить від того, яке виховання в сім'ї він отримав в більш ранньому віці. Частіше грайте з дітьми. Захоплюйтеся тими речами, якими захоплюються ваші діти. Якщо дитина захотів ходити на танці, ви теж запишіться на танці, якщо на плавання, то теж почніть відвідувати басейн. В результаті ви станете кращими друзями у яких буде велика кількість спільних інтересів. Але ні в якому разі не нав'язуйте дитині, що вам подобається. Нехай він сам вибирає, і тим самим навчається прислухатися до свого серця. Якщо ви будете завжди друзями з вашою дитиною, то він сам буде приходити до вас за порадою. Пам'ятайте, зіпсувати відношення з дитиною набагато простіше, ніж потім їх підняти на колишній рівень. Найкраще виховання це те, яке засноване на любові і спрямоване на розвиток дитини.

Як виховати добру дитину

Нинішній час для досягнення щастя особливо потребує сильних особистостей. Сила їх у доброзичливості та вмінні контактувати з іншими людьми, у здатності програвати, не озлоблюючись, спостерігати за успіхом друзів, не заздрячи. Ця сила іншого ґатунку, ніж зло та агресія. Вона здатна принести дитині щастя. Не тиском і владою, не покаранням і страхом, а доброзичливою увагою до дитини та її проблем можна допомогти їй позбутися озлобленості та агресивності. Справді сильною особистістю є особистість відкрита, доброзичлива, добра.

1.Любіть дитину. Не забувайте, що їй необхідна Ваша ласка: обіймайте, цілуйте, гладьте по голівці. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.

2. Безпосереднє спілкування з дорослими, приклад дорослих, наслідування їх – суттєвий фактор морального формування особистості.

3.Значну роль відіграє вплив дорослих на адекватне ставлення дитини до недоброго та доброго,на формування правильних моральних оцінок.

4.Критеріями для моральної оцінки є ті моральні норми, правила, які висувають дорослі до власних дітей.

5. Діти виховуються не лише на добрих прикладах, а й на прикладі активного подолання поганого. Стимул пробуджує в дитині бажання здійснювати той вчинок, який від нього чекають дорослі. Тому не можна вважати моральним той вчинок, що здійснюється через боязнь покарання, через власну вигоду.

6. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.

8. Акцентуйте увагу на розумінні мотивів моральної поведінки, значенні ситуації самостійного морального вибору.

9. Дозволяйте дитині творити: конструювати, ліпити, клеїти, малювати.

10. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії, походи, свята.

11. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню, а не розкішному одягу.

12.Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці.

13. Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом родини зі своїми правами та обов’язками.

14. Дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на власну долю.
15.Пам’ятайте! Дитина, що сповнена зла й агресії, менш щаслива, ніж дитина доброзичлива. вона вередує, б’ється або кусається, не сподівайтеся на ефективність результатів від спонтанних виховних виливів.





25 способів дізнатися у дитини як у нього справи в школі, не питаючи, 
як у нього справи в школі

1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися?
3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?
4. Розкажи мені про саме класне місце в школі.
5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?
6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас в гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти сьогодні допоміг?
8. Чи може, хтось тобі сьогодні допоміг?
9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?
10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішою сьогодні?
11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?
24. Скажи мені про трьох різних ситуаціях, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.
25. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар